Saturday, October 10, 2015

Muffins cu iaurt si pere (sau muffins cu pere sinistrate)

Cum imi zicea un prieten de-al meu (dealtfel foarte simpatic in anumite circumstante): "Doar muffins faci toata ziua. Altceva nu mai stii".Va veni si ziua in care voi posta si alte praji pe care le-am facut.. Pana atunci avem muffins cu iaurt si pere.

Avem nevoie de:

250 g faina
100 gr zahar
o lingurita cu scortisoara
un varf de lingurita cu pudra de ghimbir
un varf de lingurita de sare
2 pere
200gr iaurt (de pere daca gasiti- eu am gasit de la Jogobella)
1 lingurita rasa de bicarbonat
1 lingurita rasa de praf de copt
90 gr de unt la temperatura camerei
2 oua

Aditional, pentru pere: o lingurta de unt, o lingura de zahar, un varf de lingurita de scortisoara si ghimbirul pudra, o lingura de faina,



Sa incepem cu perele: le curatam, scoatem samburii si le taiem in cubulete. Le punem in tigaie la foc mic cu o lingurita de unt, o lingura de zahar, scortisoara si ghimburul pudra. Amestecam din cand in cand si le lasam pana s-au inmuiat. Cand sunt gata, le scoatem pe o farfurie si le lasam sa se mai raceasca. Cand s-au racit, le amestecam cu o lingura de faina pentru ca in timpul coacerii sa nu coboare in partea de jos a briosei.

Untul la temperatura camerei il amestecam cu zaharul pana se formeaza o pasta . Adaugam unul cate unul cele doua oua. Urmeaza cele 200 de gr de iaurt, care se amesteca in bolul principal. Apoi, cernem impreuna faina cu: sarea, bicarbonatul, praful de copt si scortisoara si amestecam totul in bolul cu untul, zaharul, ouale si iaurtul.


Peste aceasta compozitie adaugam perele amestcate cu faina.




In tava pentru muffins punem compozitia. Eu pun prima data cate o lingura in fiecare dintre cele 12 forme si apoi impart restul cat pot de egal.



Coacem la 180 de grade, pe programul cu incalzire sus si jos si ventilatie pentru aprox 15 minute. Important: faceti testul scobitorii.




Pofta buna!


No comments:

Post a Comment